Alla inlägg den 18 juni 2013

Av Jasmine Alfredsson - 18 juni 2013 18:15

Varför gör Jessie såhär? Är det nån som har ett tips, förslag, erfarenhet eller en ide, så tar jag tacksamt emot det.

Vi va ute o sola förut i en lekpark som inte ligger långt därifrån jag bor, jag hade hundarna lösa och de fick springa runt o leka, men så kom det nått runt kullen så jag inte såg det men Jessie såg det o började skälla o springa efter det, mrn då var jag med o reagerade i tid och fick stopp på henne, men andra gången sprang hon först o skällade sen o då reagerade jag för sent o fick inte stopp på henne, då sprang hon fram till en som kom o gick med sin hund, och hunden som tur va brydde sig inte om henne alls, för hon går ju inte hela vägen fram hin stannar en bit ifrån o bara skäller, men FY FAN!!!! va trött jag blir på henne, jag blir så galet irriterad på henne!!         VARFÖR GÖR HON SÅHÄR???? Jag måste hela tiden ligga steget före henne och stoppa henne innan hon sticker iväg, men jag har gjort det i 2 år nu, kommer hon nånsin sluta? Hon fixar ju att ligga pltsliggning o va med i såna samanhang, men varför inte på promenader eller annat? Har nån nått att komma med så snälla säg det!


Så då byter vi ämne, var på valpträff i helgen med Jippie, var roligt att få träffa så många kronvallare!! Det var jätte trevligt, att grilla o leka lekar, vi var på Forshaga brukshundklubb på Lördagen o tränade lite hund o det gick kanon bra! jag fick ett jätte bra tips om tugg på vittringen så nu jäklar ska det tränas innan Ransäter, det jag tränade gick jätte bra, och jag känner mig verkligen taggad inför Ransäter, nu kan jag inte känna mig oförberedd, för träningen går verkligen toppen, vi får bara hopaps det sitter på Ransäter   för hon är så duktig nu Jippie.

Kan väl tillägga att Jessies lydnadsträning går toppen, hon har jätte bra tempo och motivation när jag tränar med henne, man får leta bland det possitiva när man är trött på dom :)


Till helgen är det midsommar! kul kul kul, jag är ledig på fredag o det känns så skönt! Då ska jag träna extar mkt med hundarna på dan så jag kan har roligt på kvällen.

Ovido - Quiz & Flashcards