Alla inlägg den 6 juni 2013

Av Jasmine Alfredsson - 6 juni 2013 22:00

Löst väldigt mkt krångel idag, känns jätte bra, fixat saker med skolan och känner mig nästan förberedd inför morgondagens redovisningar! Nu har jag kommit halvvägs iaf, och det är ett stort steg tycker jag, men hälften är kvar, men det känns som den lättare biten   Så mot ljusare tider!!!


Sen har jag fått ett stort sug av att ha kurs igen, det har jag inte känt på ett tag, då saker med brukshundklubben inte känts så kul, men nu jäklar vänder allt tror jag. Jag har spånat i lite nya ideer idag iaf om jag ska kurs inom en snar framtid. Och det är:

*Ha ett block med mig och kunna skriva ner lite kommentarer om varje deltagare när jag gör min "promenad"

en kommentar om när jag bara observerar kursdeltagaren och den andra kommentaren om när jag ger kurs deltagaren direktiv.

*Ett häfte med en läxa i som jag hittade i boken Bra relation som är skriven av Kenth Svartberg, däri finns det lite olika uppgifter man kan kryssa, vilken belöning hunden uppskattade mest osv, och det tyckte jag avr en bra ide för kurs deltagarna att få prova till nästa tillfälle så de vet vilken typ av belöning som passar deras hund bäst.

* En skriftlig utvärdering i samma häfte som läxan, där man skriver hur man tycker ekipaget utvecklats under kurser och om de har något kvar att jobba på, så de får lite feedback med sig så de inte glömmer helt och hållet vad de gjort på kursen och att de då får det här häftet när de slutar kursen.

Det här tänkte jag prova när jag har en allmänlydnads kurs och utgår ifrån allmänlydnadspasset.

Ska slipa lite på de här ideerna och sedan jädrar är det dags att ha kurs tror jag!!

( "promenad" är när alla kurs deltagare och deras hundar står på led på en exempelvis grusväg, o de ska en och en passera hela det här ledet med sin hund så bra som möjligt på vänster sidan.)


Sommarjobba börjar jag göra på Onsdag nästa vecka!!!!! YES är allt jag kan säga!!


Nu blir det en snabb dusch och sedan lite Game of thrones med Simon   


Ovido - Quiz & Flashcards