Alla inlägg under juni 2015

Av Jasmine Alfredsson - 8 juni 2015 15:50

Hemkommen efter våran lilla minisemester! Åh va härligt det var att komma iväg lite, även om det bara var över en helg. Men va trött o sliten man man blev att sitta i bilen så länge, vi körde ca 120 mil totalt. 


På fredagen checkade vi in på hotellet ca 10 mil från festival området, så då var det bara att duscha o snygga till sig, käka lite på hotell restaurangen o sen bege sig mot festivalen. Det var så himla roligt! O jag är så glad att vi åkte på sweden rock för det var super kul o gå runt utanför och även inne på festival området, det fanns så mkt att titta på, det var härlig stämning och det fanns hur mkt gott att käka så det var långt över förväntan att vandra runt på festivalen i väntan på mötley crue! 

När Mötley crue väl gick på kan jag lova att jag kände mig som ett barn på julafton!!!!!! Det var så awesome att få se sitt absoluta favorit band live! Dom hade valt bra låtar! Alla mina favorit låtar var med utom två! Sen läste jag att dom fick dålig kritik för sitt uppträdande, men jag vet inte vad folk hade förväntat sig av ett par gubbar i 50-60 års åldern som har hållt på med det här i 30 år. Sen blev inte det här den enda spelningen i sverige, utan dom kommer till Stockholm i november, och när det blev sagt att mötley skulle spela på sweden rock hade jag ingen större lust att gå på festival utan hade hoppats att dom skulle göra en spelning till i sverige, men det vågade man ju inte chansa på, för tänk OM det inte hade blivit så då hade man ju ångrat sig till döden att jag inte gick på sweden rock, men nu i efterhand är jag så GLAD att jag gjorde det, för det var så sjukt bra o roligt så det var lätt värt den långa resan!!!!!!

På vägen hem stannade vi på ullared för lite shopping och jag handlade bara för 350:- över min bestämda budget så jag är nöjd. Men fyyyy va mkt grejjer dom hade! Jag hade velat handla för så mkt mer, men jag ska dit i höst igen har jag tänkt mig o då jäklar ska jag ha hela spenderar overallen på mig!!! Gustav var väl kanske inte alldeles nöjd med stoppet på ullared, men han behövde faktiskt bara sitta på en bänk större delen av tiden medans jag stod för shoppandet ;) 




Idag har jag varit iväg på en privattimme för Pia Albinsson, och körde Jessie större delen av tiden och en liten sväng med Kimmie. Det gick jättebra med Jesssie, fick bra hjälp med inkallningen för klass tre och matte fick slippa sin gång i fria följet lite så jag är super nöjd! Kimmie jobbade vi med grunder så där är det bara att jobba vidare, men det är skönt att få en utomståendes synpunkter och lite tips o råd på vägen!

Tog även tag i hallen idag och tog ner det sista av tapeten och började spackla så nu jäklar SKA det bli klart!!


                 

Ovido - Quiz & Flashcards