Alla inlägg under januari 2014

Av Jasmine Alfredsson - 19 januari 2014 22:02

Vet ni vad som har blivit helt snett? Man bryr sig mer om andra än om sig själv..... Helt sant asså.

Man ser alla andras problem, och tycker att man själv är bäst (för vem kan va bättre än jag liksom) Man ser ner på andra, man ser ner på dom som misslyckas, det är svårt att se det från andra sidan och räcka ut en hjälpande hand och vara förstående. 

Tittar man på det här i hundvärlden så är vi snart en värld full med egotrippade, säregna människor som bara tycker om sig själv och ingen annan.

Man dömmer människor som går ut o tävlar, men dom får inte första pris eller nått krånglar jätte mkt just den dan, nej då har den inget där att göra, eller den där vet ju inte vad den håller på med, hur kan den få ha hund!

Är man inte med i rätt brukshundklubb får man inte vara med o träna.

Man bryr sig alldeles för mkt om, hur personen breve dig tränar, eller vilken ras den har, hur den personens hund går på tävling, hur den är i vardan osv osv.

Man törs knappt skriva nått i fb-grupper för man blir sååå sjukt påhoppad av alla "som kan allt" t.om i försäljnings grupperna får administratören gå in och ta bort folk ur grupper, ta bort inlägg för att det blir så mkt påhopp. 


Utanförskap är så jävla trisst och alltför många får känna av det.


En jätte fin version av introt till "friends" tyckte den passade till dagen inlägg.


http://www.youtube.com/watch?v=7oLGtWE1Ki4

Av Jasmine Alfredsson - 17 januari 2014 21:54

Första blogginlägget för iår.


Iår har jag faktiskt nyårslöften (tänka sig) Jag som aldrig brukar ha det. Jag fick ett gymkort av mina chefer i julklapp, så nu har jag ju absolut inga undanflykter till att inte gå dit! Så jag ahr börjat med iaf 2 ggr i veckan, för jg känner att det är ingen ide tt pressa mig själv till mer för då går jag inte dit alls, men 2 ggr i veckan iaf, och då är det gymmet en gång och om jag är jätte otaggad så kan jag åka dit och simma istället, det är nått som jag har hållt hittills iaf, och det ahr gått typ 2 veckor på det nya året    menmen det är en början.


Världen mest fabulous julklapp, fick jag av Simon OMG!! Ett par skor som är "to die for" Han har allt bra smak   


Beställde även julklappar till brudarna, halsband, leksaker och snösockor, halsbanden kom, och lekskerna (dom fick jag skicka tillbaks för jag beställde fel strl) men ingen respons på beställningen på snö sockorna (dom som var VIKTIGAST) men jag får göra ett nytt försök med dom.
Sen hör jag till dom som köper julklappar till sig själv, och jag gjorde samma sak iår, och iår blev det smink! fast det känns som det blir det varje år, men sminket beställde jag iaf från Bubblebox, och är super nöjd!!

Renovera har vi äntligen börjat göra! Men va tråkit det är, ucsh.. jag är nog ingen människa som ska bo i hus iaf, tröttnar jag efter det här, så hur mkt ska jag inte tröttne på ett hus liksom? Men iaf, det blir ny färg på skåpsluckorna istället för den fruktansvärt blåa fula färgen vi haft hittills, ny färg på väggarna i köket, väven är just nu vit men den blir nån creme/latte färg, sen vi slår ut garderoberna i hallen så den blir större och självklart nya tapeter och nytt golv där, sen har vi haft en stor hylla från ikea som är 185x185 mot en vägg i vardagsrummet, den är nu borta och där ställde vi istället två garderober av märket Pax från ikea, som tar upp hela väggen, och det fick faktiskt plats vääldigt mkt kläder i dom!


Tävlingssäsongen är iaf planerad, jag ahr hittat ganska många tävlingar som jag kan tänka mig att åka och tävla på, men tanken är att iaf ca 1-2 i månaden med båda hundarna beroende på hur dom känns på träning. Men träningen flyter på jätte fint med Jessie, den ahr gått lite knackligare med Jippie men jag hoppas att det lossnar snart   




 

Mina fabulous skor!

Sminket jag köpte till mig själv i julklapp

   

Jippies julklapp

 

Jessies Julklapp

 

Fond tapeten vi ska ha i hallen

 

Jag och Elin på juldan

 

Och sista bilden, en härlig vinter bild, för shit vad jag ÄLSKAR snön!!!!!! En av guds bästa skapelser!



Men nu ska jag o brudarna bädda ner oss i soffan o kolla på nya favvo serien Sons of anarchy.


Och vet ni    2+1=5     

Ovido - Quiz & Flashcards