Alla inlägg under september 2015

Av Jasmine Alfredsson - 27 september 2015 12:55

Nu var det ett tag sen jag bloggade sist..


Jag har varit iväg och gjort Mh med Kimmie i Skövde och jag blev positivt överraskad av henne, hon klarade mh-t mkt bättre än vad jag hade förväntat mig, så hon är tuffare än vad jag tror ;). Det var super kul o vara iväg på mh och träffa alla syskonen, OCH att nästan alla syskonen deltog, det blev en strykning pga löp men 7 av 8 valpar är ju jätte roligt!

Kimmies Mh
https://youtu.be/5inghDmyA0s

Jag har tävlat Jessie så hon har tagit Lp2! Super roligt, men shit vad mkt jobb jag har framför mig med henne om jag ska starta henne i lkl3, ibland vill jag bara ge upp med henne, men jag har inte lyckats hittills så jag hittar nog ett sätt att motivera både mig själv och henne. Har även börjat spåra med henne, så nästa år KANSKE det blir en start i appellen.


Jippie blev uppflyttad till högreklass sök! Och det var ju galet roligt!! Önskar dock att jag tagit tag i söket tidigare och litat på min egen magkänsla och att jag känner min egen hund, för när jag väl gjorde det så fixade vi en uppflyttning! Vill ju jätte gärna försöka med en start i högre, men är lite rädd att jippies framben inte ska hålla, eftersom hon hade problem med det i våras, men vi får se hur det går under vintern och sen får jag prata med en veterinär vad dom tror.


Kimmie tränar jag vidare med, det blev ju ingen debut nu i augusti som jag tänkt mig, det har tagit längre tid med kimmie än jag tänkt mig, men nu börjar hon bli jätte rolig! Hon börjar få mer o mer sug o vilja, så det är bara jobba vidare för vi kommer ju sakta men säkert framåt. Och det är ju resan som är roligare än målet :p


Annars ser livet likadant ut, var sjukt glad när jag fick börja läsa igen efter sommaren och helt ärligt så trodde jag aldrig att jag skulle klara mig till andra året, men det gjorde jag! så lite stolt är jag över mig själv!!
Träningen rullar på med hundarna, har hittat fler att träna med inom sök och lydnad och det känns JÄTTE roligt!! Alltid roligt med härliga människor och hundar runt omkring sig!!     

Ovido - Quiz & Flashcards