Alla inlägg under december 2014

Av Jasmine Alfredsson - 15 december 2014 13:32

Så då var nyår avklarat, hade en trevlig middag och när resten drog iväg på fest var jag o Gustav kvar hemma, o det var skönt!! Inga skotträdda hundar här iaf, gick bra ute när det small på eftermiddagen och även inne sen på tolvslaget. Jippie o Jessie var nog lite stressade för de tuggade lite mer på benen än vad de brukar men inget värre, Kimmie hade inte en reaktion hon var mer rädd att hon inte skulle få ett ben tror jag ;)


Innan jul hann vi med ett sökpass, Kimmie gick toppen!! Hon tycker det är super kul, hon vet inte riktigt vad hon gör, men hon jobbar taggat, intensivt och med ett glatt humör.

Löste i-lands problem med Jippie oxå, hon ahr krånglat med rullen (blind markerat) och istället för att lyssna/prova tips som tyvärr inte funkat gick jag på min egen magkänsla OCH kors i taket så jäklar har jag nog hittat nått som funkat!!! 

Jessie har fått lite ledigt, då hon har blivit loh och omotiverad igen tyvärr, vilket är lite typiskt Jessie (kan va sviter efter ett löp för första gången) men jag ska inte pressa mig själv att peppea upp henne utan ta det lungt o ha roligt med jippie o kimmie så sätter jag igång Jessie när vi känner oss redo.


Bjuder på en liten film från sökträningen 


https://www.youtube.com/watch?v=BejaWC1GnbU



Sen en liten film på Jippie o Kimmie som busar, Jippie har blivit jätte lekfull med Kimmie! Kul :)


https://www.youtube.com/watch?v=8xEfe0Kq-Oc



Inga nyårslöften hade jag i år heller, men har funderat på en sak som är typ ett nyårslöfte, men ska suga på den karamellen tills på Måndag!











Det har blivit både ett och två sökpass på två helger nu! SKönt!!! Kimmies första träning gick jätte bra! Jag trodde inte att hon skulle jobba så bra med figgen eftersom hon varit lite skeptisk mot nytt folk, men det var helt bortblåst. Lägger även ut en film på första träningen.

Jippie o Jessie gick oxå kanoners!!


Igår på träningen sprang kimmie bokstavligen till sökrutan för att hälsa på gruppen! Hon var så super taggad! Det va verkligen kul o se! :) Tyvärr så blev det ingen filmning igår. Men sök är ju nånting som jag ska låta Kimmie fortsätta med.


Det var dock lite kaosigt på jippie o jessies träning, så jag tog mig en stor funderare på de två. Jag fick se framsteg på jippie med sökrullen, då hon blindmarkerat ett tag och jag provade lite nytt igår o tyckte att det funkade så ska jag prova det ett tag till. Jessie gick lite sisådär, det är ganska svårt o få henne att vara motiverad att gå ut när vinden inte ligger bra. Så tanken är nu att jag ska köra Kimmie på varje sökträning och sen ska jippie o jessie få köra varannan gång, jag har även tänkt att jag ev. ska börja lägga lite spår till jessie innan sökträningen o se ifall det passar henne bättre så kanske jag börjar med det med henne istället.


https://www.youtube.com/watch?v=tr6QHHsJ-2s


På de två första skicken får hon se när figgen går ut en liten bit och sen tar jag bort henne och så fortsätter figgen att gå, på de två sista skicken går vi bara ut i rutan utan synretning.


På träningen igår gick det inte att ha nån synretning då hon skrek rakt ut, så det plockade vi bort. Men det känns väldigt bra att hon går så framåt med den sociala biten och att hon tycker att det är så roligt o träna!!!



Ovido - Quiz & Flashcards