Alla inlägg under oktober 2013

Av Jasmine Alfredsson - 17 oktober 2013 21:02

Helt ärligt så kan man undra vart världen är på väg, när jag jobbar har jag headset och lyssnar på radio (det vill säga när jag är ensam på jobbet) och har hört en reklem som får mig att tappa hakan! Nu kan man prenumerera på toapapper, tvål, tandkräm m.m alltså helt ärligt och man kan köpa färdigbeställda matkassar via drive in, är det vad världen har blivit, vi behöver inte ens gå ut för att köpa toapapper, vi behöver inte kliva ur bilen för att köpa mat! Visst det sparar jätte mkt tid och allt det där MEN ÄNDÅ! Man behöver ALDRIG mer kliva utanför dörren om man inte vill, man kan ju beställa färdiga matkassar hem till dörren och nu tydligen hygien artiklar, så varför gå ut? kläder/möbler/inredning kan man ju också få hemkört så varför gå ut igen.... Du kan leva ett helt liv utan att ens behöva gå utanför din egen dörr, det känns hemskt tycker jag, vart är vi om 10 år? Det kan man fråga sig.


Den gamla hederliga svärburken känner säkert alla igen eller kan säkert räkna ut avd den handlar, om du själv eller dina barn svär så får man lägga en bestämd summa pengar i "svärburken" allt från 1kr och uppåt och när man fyllt den burken så gör man något roligt med familjen (en variant av det, sen finns det ju olika såklart) men nu finns det någor som heter "mobil burken" och det är att om man använder sin mobil i ett opassande sammanhang, som tex under familjemiddagen eller när man ska leka med sina barn så får man också betala en straff avgift till mobil burken. Och det här tycker jag också är helt sjukt! Det har cirkulerat ett inlägg på facebook om en mamma som är på nån form av träning med sitt barn och flera av de andra föräldrarna sitter med mobilen istället för att titta på sina barn, där ganska många av barnen faktiskt kräver sina föräldrars uppmärksamhet och vill att de ska titta på dem, men dom har bara ögonen i sin mobil, ska det va så? barnen är bara små en kort sväng, är facebook eller liknande så viktigt att det är värt att missa stora delar av dina barns uppväxt? Nej det tror jag inte.. Och finns det nått värre än (då för mig som inte har barn) när man är på fest eller krogen och personerna du umgås emd twittrar/facebookar/instagrammar m.m NEJ det är så jävla osocialt, lev i stunden istället för att skriva om den på fb! var där in real action istället för att låta alla dina vänenr på fb veta om att du är där, berätta hellre när du kommer hem om vilken awesome kväll du hade, för du var där HELA DU!


Misstänkt mordbrand i Edsvalla

 


En villa i Edsvalla brann inatt ner till grunden. Polis och räddningstjänst larmades vid 02:30-tiden men väl framme kunde de bara konstatera att villan var helt övertänd.  Ingen person ska ha funnits i huset. Eftersläckningsarbetet kommer att pågå hela dagen och polisen har misstankar om att branden kan ha varit anlagd och rubricerar det därför som misstänkt mordbrand.

 


Ja vad ska man säga om det här, det var min mormors hus dom brände ner, där jag växt upp (eller iaf bott där tills jag var 8år) jag och min mamma bodde där tills jag var 8år och hon fick en egen lägenhet och det är bara borta nu. Min mormor bodde inte i huset när det här hände, hon låg på sjukhus under vintern/tidig vår för att hon brutit foten, så när hon kom hem från sjukhuset fick hon bo i en lägenhet i Edsvalla då hennes hus är väldigt gammalmodigt och har ganska höga trösklar som hon inte kan ta sig över med rullatorn, så hon fick då flytta, men hon ville inte göra sig av med huset så det har stått där med alla hennes saker i förutom dom hon hade hos sig i sin ette, så allt hon ägde fick ju inte plats där, och vi gjorde så för att hon hopapdes kunan flytta tillbaka dit eller renoverar upp det. Men nu är det helt borta och det som för hennes del svider mest är alla minnen och alla värdesaker, hon hade en son som gick bort när han var mellan 6-8 år i leukemi och bilderna på honom får hon aldrig tillbaka, hennes man (min morfar) bilder och minnen av honom borta och vilken tomhets känsla det måste vara för henne, visst det var tur eller slumpen att hon inte bodde där, och man ska vara glad att hon faktiskt lever men den tanken tror jag inte cirkulerar i hennes huvud när hon insåg att hon förlorat allt....


Oj vilket dystert inlägg det var idag, emn såna ska man ha ibland också, men det flyter på med små brudarna, träningen går bra och på lördag ska jag iväg och köra sök med Jippie, det ska faktiskt bli väldigt roligt!!   

Av Jasmine Alfredsson - 6 oktober 2013 21:45

Skriver lite olika delar idag, då jag inte har haft tid att blogga på ett tag   




BARNVAKT

Ja tänk jag har varit barnvakt, åt min systerdotter (eller rättare sagt åt min styvsysters dotter) Joanna och vi tog en tur till leklandet och jag vet inte vem av mig och Joanna som blev mest taggad när vi kom dit!! Men jag vet att jag tröttnade först om man inte räknar med Simon   men det var en bra dag iaf och leklandet är nått jag kan rekomendera!!!!!!! Annars gjorde vi inte jätte mkt, hon var med ut med hundarna på promenad och sen ville hon bada och efter det skulle hon ha kvällsmat, MEN hade jag varit smart så hade hon fått äta innan hon skulle bada, för det slutade med att hon hade sylt i hela ansiktet sötisen.



 


TÄVLAT

Jag och Jessie har tävlat och vi klämde till med ett 1:a pris i lkl 1   Omg va stolt jag är över min lilla plutt!!! Men mina planer att lägga lydnade åt sidan har inte ändrats pga första priset utan nu satsar vi järnet på freestylen ett tag så får vi se hur det ser ut med lydnaden till våren, men det går framåt med freestylen hon svarar jätte bra på det, så det känns väldigt roligt att gå ut och träna med Jessie igen.

Vi tävlade KM idag också, vet tyvärr inte hur många poäng vi fick eller vem som vann eftersom jag var tvungen att åka och jobba, men Jessie gick suoer bra idag också, dock en nolla på apporten men utöver var hon klockren och känslan var AWESOME! H´Jag blir impad avrje gång jag går in på planen att hon har sånt fokua och att ingenting bekommer henne, vart har det kommit ifrån liksom?! Menmen blir varm i hjärtat över min lilla skrutt ändå och sen hennes lite sirpas sega framsteg    


Jippie valde jag att inte starta idag på KM pga att jag tävlade lydnad förra helgen med henne då också och det gick inte alls så bra, foten gick helt okej iaf, hon avr tyst och hade ett normalt tempo FAKTISKT utan skall och andra ljud och inge annat fusk för den delen heller, men sen efter Z så bara barka det, det var nya hyss på varje moment och jag kände att jag bara ville stå och gapa "och undra vart får hon allt ifrån?" hon kan INTE mitten palcering på rutan längre inte på träning och INTE ens med en leksak i mitten så springer hon till mitten utan hon ahr blivit helt låst på konerna och det här är ett nytt problem, hon tjuvstartade på inkallningen och kommer in och sätter sig snett, det ahr hon också kommit på efterhand, på apporterings dirrigeringen skickade jag henne på höger apport och hon som alltid vill ta mitten springer istället och tar vänster apporten (efter att hon sprungit omkull sig själv för hon hade för bråttom vid upptaget) också ett nytt påfund, hon hoppade inte över hindret vid metall apporteringen för apporten rullade VÄLDIGT mkt åt sidan då planen sluttade MEN hon hoppade tillbaka också ett nytt påhitt, hon tjuvade på fjärren och satte sig innan jag ens hunnit säga nått och sen ville hon inte sätta sig alls, och på platsen och på fjärren hade hon aldrig hört talas om ordet "sittupp" såååå wow vilken påhittig hund jag ahr som kan komma på så mkt nya hyss på en tävling, så vi får se hur det blir med den sista lydnads tävlingen för iår om jag ska vara ärlig, det är en i November i Örebro som jag funderar på att tävla istället för kristinehamn då jag känner att den kommer alldelles för tätt egentligen för att hinna träna på alla Jippies nya ideer, men men jag får fundera lite. Freestylen flyter på med Jippie också för den delen, känner att hon ska få en paus i lydnaden och göra någo helt nytt så hon kanske kan lägga fokus på nått annat än att tänka ut massa hyss     


 



Måste bara lägga upp den här bilden dom är såååå SÖTA       

 


Ovido - Quiz & Flashcards