Direktlänk till inlägg 5 april 2015

Påskträning och rådjursklövar

Av Jasmine Alfredsson - 5 april 2015 21:20

Var iväg på sökträning med några gamla tränings kompisar på Långfredagen i Borgvik. Jag körde bara Kimmie då, och det gick jätte bra, hon var lite reserverad när hon träffade gruppen, men hade inga problem att gå fram till figgen ute i rutan! Fick jätte bra tips och blev pushad framåt av Lollo o det var roligt att få tips o råd från nån som ser ur en annan synvinkel än dig själv. 


I onsdags var jag iväg till Pia Albinsson för en timmes privatträning, där varvade jag Jessie och Kimmie, så Pia löste mitt I-lands problem med Jessies vänster svängar!!! (Äntligen) Kimmie fick jag bra tips angående hennes fokus, och lite fler kontakt övningar, så nu ska det tränas!! Ska ta en timme om ca en månad igen tänkte jag.


Jippie har blivit bättre i benet, vad det var vet vi inte, men nu klarar hon av att hänga på i samma tempo igen, så jag har börjat träna ordentligt med henne igen, så vi kan gå ut o tävla under våren. Har lite små funderingar med Jippiem som jag ska klura lite mer på.


Skulle varit hos Lillemor Edström till veckan för ytterliggare privattränig, men då ska jag och Gustav till Trysil så då fick jag ställa in träningen ;) så nu ska jag göra det jag har så svårt för, att lämna bort hundarna till diverse hundvakter, men det ska nog gå bra. Det var svårast att hitta nån som jag ville lämna Kimmie till, men min syster ska passa henne och hon brukar ju gå ut med hundarna efter skolan, så det ska nog gå bra, där vet man att det händer ingenting iaf.


Körde ett ordentligt lydnadspass igår med alla tre och jag är super nöjd!!!! De nya sakerna vi gjorde hos Pis funka toppen hos både Jessie och Kimmie!!! Jippie var pigg och glad över att få vara igång igen.

Efter lydnaden blev det skotträning (var för sig) Inga problem tyckte Kimmie, så det ska nog gå och få en brukshund av henne tillslut, Jessie gick det bra med, tyckte hon blev lite osäker, men inget som påverkade något speciellt. Jippe fick hoppa skotträningen pga att det var två påskmiddagar som väntade på oss.


Idag kom Gustav hem med fyra rådjursklövar som jag visade för hundarna, Jippie och Jessie tyckte det var lite spännande, men Kimmie blev helt GALEN! Det där var det bästa hon nånsin sett!! Så jag åkte och beställde blod så nu ska snart bli viltspår för den lilla holländaren, det ska bli supoer kul! Jag har inte gjort det ordentligt sen jag hade min jakthunds blandning, jag gjorde det nån gång till Carry bara. Så nu är jag nog lika ivrig som Kimmie att komma igång med det!!! 


Nu blir det filmmys för imorron är det dags för sök igen och ev. träning med Elin och hennes hundar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Alfredsson - 4 januari 2017 15:09

Jag har lite blandade känslor inför det nya året. Just nu efterlyser jag min motivation och min vilja för dom har tydligen rymt och jag skulle verkligen behöva lite motivation och vilja just nu för att fixa detta. Allt pluggande känns just nu bara öv...

Av Jasmine Alfredsson - 24 november 2016 18:23

Just nu har jag det ganska hektiskt omkring mig. Det är mkt med pluggandet (tycker jag hade en bra plan, men tydligen var den inte tillräckligt bra), jag gör min praktik nu som jag började med i början av September och som är klar i mitten av Decembe...

Av Jasmine Alfredsson - 16 juli 2016 22:15


Jag har varit till veterinären med Kimmie då hon fått feber till och från, och jag har blivit nekad att komma in till veterinären då dom anett att det går över av sig själv, och visst det har det gjort, men att få feber med 1 -5 månaders mellanrum ty...

Av Jasmine Alfredsson - 15 juni 2016 22:53


Då var äntligen tävlingsdebuten med Kimmie gjord!!!    Älskade lilla räserbajsen, jag är så glad i den lilla hunden     Poängmässigt såg det bra ut, tyvärr så nollade vi ställande under gång, och gjorde två snygga läggande under gång. Poängen ser...

Av Jasmine Alfredsson - 1 mars 2016 10:37

Idag kände jag att det var dags att blogga om Jippie.   Det har gått lite mer än månad sen jag fick ta bort henne, och det har gått bra för mig (bättre än jag tänkt iaf) har ju Jessie och Kimmie kvar, tror det hade varit värre om man blivit hundl...

Ovido - Quiz & Flashcards