Direktlänk till inlägg 15 juni 2016

Tävlingsdebuten gjord

Av Jasmine Alfredsson - 15 juni 2016 22:53

Då var äntligen tävlingsdebuten med Kimmie gjord!!!   

Älskade lilla räserbajsen, jag är så glad i den lilla hunden    

Poängmässigt såg det bra ut, tyvärr så nollade vi ställande under gång, och gjorde två snygga läggande under gång. Poängen ser bättre ut än vad det kändes. Hon var väldigt laddad och hade lite svårt att hålla ihop och fokusera, men det ska jag vara nöjd med eftersom jag var rädd att hon skulle bli loj på planen och inte vilja jobba alls, så den motsatta effekten var ju positiv! Men jag ska värma upp henne mer på nästa tävling och se till att hon är ordentligt urladdad och se om det gör nån skillnad. Men jag är väldigt nöjd med att jag lyckades hålla ihop mig själv, jag var medveten om vad jag gjorde och lät inte nerverna påverka mig, så det var ett steg i rätt riktning för min egen del. Så det jag och Kimmie ska jobba på är känslan på planen, att orka hålla ihop och vårat samarbete, det är ju ganska mastiga saker att jobba på men det ska nog gå, SKAM DEN SOM GER SIG!! Så nu laddar vi för nästa tävling som är om ca 2 veckor. 


För övrigt händer det inte så mkt, har lite upphåll från universitetet nu under sommaren (skönt), så nu ska jag bara jobba, träna/tälva hund och passa på att njuta av sommaren!! Jag fick ju faktiskt ett väldigt bra schema mkt bättre än förra sommaren och det känns väldigt väldigt bra! Nu hinner jag med hundarna så mkt som jag vill iaf. Men jag har liiite för mkt hundaktiviteter inplanerat så jag måste välja bort några för det blir väldigt dyrt annars och det finns ju mer saker i livet än hund ( hur nu det kan vara möjligt   )


    


Film från tävlingen.

Tack Carro för att du filmade!

https://www.youtube.com/watch?v=rOTGfmfsMs4&feature=youtu.be 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Alfredsson - 4 januari 2017 15:09

Jag har lite blandade känslor inför det nya året. Just nu efterlyser jag min motivation och min vilja för dom har tydligen rymt och jag skulle verkligen behöva lite motivation och vilja just nu för att fixa detta. Allt pluggande känns just nu bara öv...

Av Jasmine Alfredsson - 24 november 2016 18:23

Just nu har jag det ganska hektiskt omkring mig. Det är mkt med pluggandet (tycker jag hade en bra plan, men tydligen var den inte tillräckligt bra), jag gör min praktik nu som jag började med i början av September och som är klar i mitten av Decembe...

Av Jasmine Alfredsson - 16 juli 2016 22:15


Jag har varit till veterinären med Kimmie då hon fått feber till och från, och jag har blivit nekad att komma in till veterinären då dom anett att det går över av sig själv, och visst det har det gjort, men att få feber med 1 -5 månaders mellanrum ty...

Av Jasmine Alfredsson - 1 mars 2016 10:37

Idag kände jag att det var dags att blogga om Jippie.   Det har gått lite mer än månad sen jag fick ta bort henne, och det har gått bra för mig (bättre än jag tänkt iaf) har ju Jessie och Kimmie kvar, tror det hade varit värre om man blivit hundl...

Av Jasmine Alfredsson - 7 januari 2016 21:09

Nytt år nya möjligheter (som det så fint heter)   Avslutade hundåret med Stockholm hundmässa och en kurs för Pia. På mässan stod jag och Kimmie i rasmontern. Kimmie gjorde nog ingen större reklam för den långhåriga då det största trycket låg på d...

Ovido - Quiz & Flashcards