Direktlänk till inlägg 17 mars 2015

Vår känslor

Av Jasmine Alfredsson - 17 mars 2015 20:06

Vad härligt det är när man får en bra struktur på vardagen! Har fått jättebra rutiner, med plugg, vardagen och hundarna. Bara bättre rutin på vikt nedgången kvar, men nu när det inte är snö på backen har jag börjat springa igen, så då kanske jag blir duktigare och inte fuskar. 


Jippie har haft lite break i träningen då hon haft ont i ett framben, men nu börjar det bli bättre. Jessie bara flyger fram i träningen!!! Hon är jätte motiverad, pigg, glad och ivrig!! Det har blivit så härligt och roligt att träna med henne igen!
Kimmie börjar fatta vad fokus och koncentration är! Det är så kul när man hittat ett tränigssätt som passar, Kimmie är alltid super pigg, glad och såå motiverad till att träna, och det är ännu lättare med henne nu när hennes koncentration börjar bli bättre och bättre.


Hade första sökträningen i Söndags, va roligt det var att komma igång igen, Kimmie hade inte en aning om vad vi gjorde på första skicket, men efter att hon hittat första figgen, blev det fart i henne, då hade hon lite mkt spring i benen, men hon jobbar på bra och är super ivrig att hitta figgen! Så sök är verkligen hennes gren, så nu längtar jag tills vi kan börja tävla i det oxå!!!


En liten film när jag Kimmie tränar ställande.

https://www.youtube.com/watch?v=HSDtTKWOkCo&feature=youtu.be


Nu är det film mys innan det är dags att lägga sig :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Alfredsson - 4 januari 2017 15:09

Jag har lite blandade känslor inför det nya året. Just nu efterlyser jag min motivation och min vilja för dom har tydligen rymt och jag skulle verkligen behöva lite motivation och vilja just nu för att fixa detta. Allt pluggande känns just nu bara öv...

Av Jasmine Alfredsson - 24 november 2016 18:23

Just nu har jag det ganska hektiskt omkring mig. Det är mkt med pluggandet (tycker jag hade en bra plan, men tydligen var den inte tillräckligt bra), jag gör min praktik nu som jag började med i början av September och som är klar i mitten av Decembe...

Av Jasmine Alfredsson - 16 juli 2016 22:15


Jag har varit till veterinären med Kimmie då hon fått feber till och från, och jag har blivit nekad att komma in till veterinären då dom anett att det går över av sig själv, och visst det har det gjort, men att få feber med 1 -5 månaders mellanrum ty...

Av Jasmine Alfredsson - 15 juni 2016 22:53


Då var äntligen tävlingsdebuten med Kimmie gjord!!!    Älskade lilla räserbajsen, jag är så glad i den lilla hunden     Poängmässigt såg det bra ut, tyvärr så nollade vi ställande under gång, och gjorde två snygga läggande under gång. Poängen ser...

Av Jasmine Alfredsson - 1 mars 2016 10:37

Idag kände jag att det var dags att blogga om Jippie.   Det har gått lite mer än månad sen jag fick ta bort henne, och det har gått bra för mig (bättre än jag tänkt iaf) har ju Jessie och Kimmie kvar, tror det hade varit värre om man blivit hundl...

Ovido - Quiz & Flashcards