Alla inlägg under november 2013

Av Jasmine Alfredsson - 26 november 2013 21:29

Ska börja inlägget med att jag har blivit väldigt duktig med att gå ner med hundarna i källaren och träna    10 Poäng till mig! Vi har fått ett ganska fint flyt där nere, träningarna känns väldigt bra. Och jag är inne i väldigt optimistisk fas, för jag har börjat lära in lkl 3 fjärrdirrigering med Jessie, vittringen började jag med i höstas och metallen ska påbörjas när träapporteringen känns bättre, så jag hoppas ju och tror att jag ska få ur Jessie ur lkl 2 och starta lkl 3... Wow känn på den liksom. 

Annars så hackar vi på med våran freestyle och det går framåt iaf med Jippie, hon har blivit jätte duktig!!! Jag har fått se helt nya sidor hos henne, jätte fina sidor faktiskt, har fått nya ideer på vad jag ska ändra i lydnaden med henne. Jessie går det också framåt med, men hon har hamnat där att att hon KAN så mkt hon VET så vi tar det lite lungt och gör En Sak i Taget.


Folksam kan slänga sig i väggen med sitt Jä*la försäkringsbolag asså, jag teckande försäkringen där på bilen och ville ha MÅNADS faktura men nej det fixa dom inte utan det blev en kvartals faktura ändå såhär lagom innan jul o allt, men jag har nu skrivit över bilen på min mormor MEN MEN då kan dom inte lösa så jag slipper betala försäkringen i December, Men alltså OMG ska det vara så svårt?? bilen står ju inte ens på mig längre... Men jag ringde och pratade med dom igår och fick prata med en kille som var jätte trevlig och sa att vi skulle lösa det här och var väldigt trevlig och hjälpsam, jag hade även skrivit ett mail för jag kom inte fram till kundtjänst först, så då ringer det en tjej under dagen idag och skulle prata om mitt mail och jag svarade "nej det är lungt jag fick hjälp med det här igår så det löste sig" men icke hon förstod inte hur det hade kunnat lösa sig bla bla och jag blev då lite irriterad och frågade hur det kom sig att de sa så olika saker om samma ärende och det visste inte hon heller och fortsatte att masa på och jag blev då trött på henne och sa "att folksam är det sämtsa jävla försäkringsbolaget som finns som inte kan lösa en så lite grej och bad henne ha en dålig dag och la på luren" DÅ!!!!!! Ringer hon upp och säger "DU sådär säger man faktiskt inte" Jag kontrar då med "det hörde du väl att jag gjorde" Hon börjar då och rabbla sit tal en gång till och då svarar jag "men lilla vän vi kommer inte att komma nån vart med det här du och jag så vi kan lägga ner det här nu" DÅ jävlar höjer hon rösten och typ skriker NU ÄR DET SÅHÄR ATT DET ÄR JAG SOM PRATAR OCH DÅ LYSSNAR DU!! Jag tänkte då tyst för mig själv OMG jag känner mig som 15 år igen och spottade ur mig nån svordom och la på, då ringde hon inte upp nått mer. SÅ jag ska göra ett nytt försök imorron att prata med nån som är lite mer medgörlig och så ska jag försöka att inte bli så bitter. Men jag tycker fortfarande att det är helt awesome att hon ringde upp mig och gapade på mig   



Jessie bet nästan en gubbe i armen men han får skylla sig själv för jg stod med mina hundar utanför konsum och väntade på att en tjej med sina tre hudnar skulle hämta dom och gå därifrån, för hennes var ganska störda av att jag stod där då dom skällde ganska ordentligt, men Jippie, Jessie brydde sig inte alls (när hände det liksom) och va jätte duktiga så jag blev lite varm inombords. Dom sitter och typ glor ut i tomma intet slänger en blick på nån som går förbi, inge märkvärdigt, men då går det förbi en gubbe och jag tittade inte jätte mkt på honom jag heller men när han passerar oss BÖJER han sig ner över Jessie och ska prata med henen och Jessie HATAR när nån för det på henne, så hon morrar till och hoppas upp mot honom, tack och lov så bet hon inte, men jag tror hon nafsas efter honom men han hann ju rygga tillbaks ganska fort och det enda han sa var Oj så har ingen hund gjort på mig förut, och jag hade en hund och en häst som såg ut sådär och hon (eller dom, jag lyssna inte så noga) va jätte söt/söta och sen gick han. Men alltså måste folk gå rakt fram till hundar på det där sättet? Jessie var ganska osocial som valp och jag har jobbat jätte mkt med den sociala biten på henne och hon blir jätte glad om folk kommer fram och pratar med henne, då vill hon jätte gärna bli klappad, men hon fixar absolut inte när nån böjer sig över henne så, och varför är det ingen som vill klappa på hunden som håller på att krypa ur skinnet? Jippie står och är helt galen och vill att nån bara ska klappa henne, hon bokstavligen skriker TA PÅ MIG, men alla vill ju hälsa på Jessie som är såååå söt, men ja söt ich rar skenet bedrar, hon klarar sig lika bra utan den där klappen. Så skäms på er, klappa Jippie istället!.


Ett litet steg för universum men ett gigantiskt kliv för oss vålbergsbor som går på vålbergs vårdcentral, jag har varit där idag och äntligen har vi kommit nån vrt med varför jag är så sjuk hela tiden, det tog bara 2 år, men ni evt den som väntar på nått gott väntar aldrig för länge, så jag ska in och ta lite prover och sen ahr jag fått en ny tid om två veckor.



Så det avr nästan allt från min händelserika dag, nu blir det kvällsmat och lite tv tittande innan det blir sängen med bästaste brudarna för Simon jobbar natt.           saknar dig hjärtat 

Av Jasmine Alfredsson - 6 november 2013 20:09

Nästa vecka blir det förhoppningsvis en STOR förändring, eller början till det iaf   


Usch nu är jag nere i värsta latis svackan! Skäms på mig, jag drar mig så för att gå ut o träna på kvällen, för det är mörkt och kallt ute, och jag tycker det är så jobbigt när man är lite småtrött att bege sig ut o träna. Vi tränade dock rapport i Måndags och det gick KANONERS med Jippie, Jessie gjorde annat hon. Men tillbaks till mitt tröga tänk, jag har kommit på att jag kan träna i källaren, för det finns ganska bra med utrymme och i en del av den är det inte halkigt golv MEN! trots den här upptäckten går jag ändå inte ner och tränar med hundarna där... Varför?? Jo för jag tänker att träningen inte blir lika seriös om jag rtänar där, men what the fuck, bättre någon form av träning än ingen alls eller?!! Så nu jävlar ska jag rycka upp mig och börja träna där nere, vi ska lägga lydnaden åt sidan lite nu så vi kan göra andra saker i vinter så drar vi igång den igen nästa år så vi kan göra en super fin debut när utomhus säsongen drar igång!


Sen måste jag bara påpeka att jag är så JÄVLA trött på mina grannar alltså, jag kom hem från jobbet förut och gjorde en liten smygare ;) det var ledigt i tvättsutgan och jag avr bara TVUNGEN att tvätta en grej lite snabbt  och nästa tvättid hade inte dragit igång än (det är typ en timmes mellanrum mellan tvättiderna) så jag tänkte, jag kör den här lite snabbt så är den klar innan nästa tid ska dra igång, MEN jag hann ju inte ens upp för trappen innan en gubbe stack ut huvvet och fråga om jag tvätt "nej det gör jag inte, jag bara grejjar i förrådet sa jag" jaha okej, för det lät som du tvätta och ingen hade bokat tvätt nu nämligen svarade han. OMG måste dom ha koll på precis allt, vi får bara tvätta 1 gång i veckan, vilket jag tycker är jätte kasst, trött blir jag iaf,

Ovido - Quiz & Flashcards