Alla inlägg under januari 2017

Av Jasmine Alfredsson - 4 januari 2017 15:09

Jag har lite blandade känslor inför det nya året. Just nu efterlyser jag min motivation och min vilja för dom har tydligen rymt och jag skulle verkligen behöva lite motivation och vilja just nu för att fixa detta. Allt pluggande känns just nu bara övermäktigt och jag får ingen struktur på det, sen blandar du det med noll motivation och ingen vilja så är det en super kombo.

Jag läste en så bra status på fb häromdagen som beskrev min vardag så bra just nu! Det stod "Det är skillnad på att leva och att stå ut" Och den träffade mig verkligen, för det är så det känns just nu, så fort jag gör nåntin annat än o plugga så kan jag inte vara där helhjärtat, en del av mig är kvar vid datorn och jag kan inte riktigt koppla av och stänga pluggandet ute när jag gör något annat. Så det känns bara tufft och tråkigt just nu och jag känner mig som en grå jävla blobb som försöker ta sig framåt så gott det går. Så pest och pina på den fronten iaf.

                                                               


Däremot har jag hur mkt motivation och vilja som helst till att träna hundarna! Sen att tiden inte alltid är min vän är en annan sak, men jag har en väl planerad träningsplan med Kimmie då vi har en del saker inplanerade för iår.

Jag och Kimmie ska starta rallylydnad till helgen, och det gör vi enbart för att jag vill se om henne fokus har blivit bättre då jag har lagt väldigt tid och jobb på det under hösten och jag vill se om det har gett resultat, och har det inte gjort det så har jag chansen att hjälpa henne genom rally banan. Sen ska vi starta nya startklassen i lydnaden i slutet av Januari för att testa dom nya reglerna och jag vill även se hur hennes fokus är där och vad vi behöver jobba mer på.

Jag har även funderat länge och väl på om jag skriva i bloggen vad jag och Kimmie ska göra iår och har nu bestämt mig för att ja klart jag ska! Jag är inte den som brukar ha nyårslöften,men iår har jag ett till mig själv så det bara att börja leva upp till det  


Det jag har tänkt med Kimmie iår är att göra

*MT

*Bh-prov och/eller Socialitetstest Mondioring 

*Förhoppningsvis starta MRL 1

Som är lydnaden för mondioring, alltså inget skydd.

Det finns bara en mondiorings tävling hittils och den är i slutet på Maj  så vi ska satsa järnet för att kunna starta då.

Men för att kunna starta MRL måste vi ha ett GK Bh-prov eller Socialitetstest Mondioring, så det ska vi försöka få till under våren. Jag känner en liten uns av tvekan i mig då jag vet att Kimmies fokus inte var det bästa under de tävlingar vi gjorde 2016, men va fasen man måste prova och göra nånting nytt och våga chansa ibland! Vi ska göra vårt bästa iaf och räcker det inte hela vägen fram då är det så, men då har jag iaf vågat testa!!

Kimmie är min första bruksras så det är första gången för mig som jag gör ett MT och socialitetstest, men jag tänker att nån gång måste vara första gången så jag säger KörBaraKör till mig själv.


Fick lite nya träningssaker i julklapp av Gustav som jag kommer ha stor användning när vi tränar!

(Piskan är till för att knyta leksaker i och använda som störning vid platsliggning och fotgående).


 



Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards