Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Jasmine Alfredsson - 11 juni 2013 23:15

Nu på kvällen small det mellan Jippie och Jessie helt oprovocerat, Jippie hoppade på Jessie och det bar iväg mot ytterdörren då det på Jessie låter som hon skriker "HJÄLP HON DÖDAR MIG" i panik, när det tar stopp vid dörren ska Carry gå in o ta Jippie o dom två ryker ihop istället o Jessie springer därifrån för hon vill absolut inte slåss, när jag får tag i båda två slutar dom o jag sätter ut Jippie på balkongen, vilket jag vet är jävligt dumt, men det är lätt att va efterklok. Sen tar jag in Jippie och vi sitter alla o gosar tillsammans i hallen utan problem och nu är det lungt. 

Men vad beror det här på?????? Jippie ahr inte hoppat nån hund på evigheter!! då hon har blivit jätte mkt bättre med att bete sig, hon fräser men det händer inget mer, men varför häner det?

* Det jag funderar på är om det har o göra med att Carry är hemma, för hon är inget fan av Carry och fräser gärna om Carry kommer för nära henne men det blir inget mer o Carry bryr sig ju absolut inte om henne.

* Eller om jag är för hård o för sträng mot henne i vissa situationer att det påverkar henne.

* Jag hade en JÄTTE dålig dag på jobbet idag o kände mig lessen o deppig när jag kom hem, att hon kände det o skulle vakta sin för matte om hon är så påverkad av hur jag känner mig.


Vet inte vad det beror på men jag måste vara uppmärksam så att det inte upprepas.

Usch känner mig som världens sämsta matte just nu, tänk om Jippie mår dåligt över nått, nått som jag gör mot henne eller vad som helst och att hon känner att hon inte fixar det, så jag påverkar henne till att bli sådär     

HÅller på o läser en bok om hund, som jag kände satte jobbiga griller i huvvet på mig också, usch jobbig kväll ikväll får gå o lägga mig o INTE funder över detta för då somnar jag aldrig, jag måste vara pigg inför första dan på jobbet imorron, men imorron när jag kommer hem, ska jag verkligen fundera över hur jag ska göra med alla hundarna imorron, vad som jag kan ändra på.

Ovido - Quiz & Flashcards