Alla inlägg under januari 2016

Av Jasmine Alfredsson - 7 januari 2016 21:09

Nytt år nya möjligheter (som det så fint heter)


Avslutade hundåret med Stockholm hundmässa och en kurs för Pia. På mässan stod jag och Kimmie i rasmontern. Kimmie gjorde nog ingen större reklam för den långhåriga då det största trycket låg på den korthåriga, vilket märktes tydligt när den korthåriga inte var i montern, men vi hoppas att någon kanske tog till sig lite iaf.

Jag och Kimmie var även med på rasparaden och jag tyckte hon skötte sig ganska bra, skuttade runt i ringen o va söt. Det var tufft att stå i montern både för Kimmie, mig själv och Gustav.

På kvällen efter mässan käkade vi med Sanna, fick ju passa på när vi ändå var i Sthlm :).


Kurs för Pia

Gick en 2- dagars kurs för Pia Albinsson strax innan nyår som jag fick i födelsedags present och det var så sjukt BRA, ROLIGT, LÄRORIKT och AWESOME!! 

Vi fick så mkt hjälp, med moment både från lkl 1 och 2, så nu jäklar ligger vi hårdträning för vi SKA tävla!!! Så nu ska jag spara ihop pengar o gå en kurs snart igen, ska även försöka med en privattimme emellanåt.


Jul och nyår

Jul och nyår var lugnt och härligt, och spenderades med familjen, var ledig ganska mkt jobbade nån dag här o där bara, och det var såå skönt, det var behövligt kände jag, så nu är batterierna laddade inför en ny termin på uni och ett nytt tävlings år.


Sök träning

Just nu känns söket väldigt motigt med Kimmie, vi var iväg och tränade förra helgen och hon var så DUKTIG! Och det känns så tråkigt för jag jobbar varannan helg och då känns det som att vi inte hinner komma nån vart, söket är ju väldigt tids krävande men väldigt roligt, jag tänker inte lägga ner sök träningen, så den motiga känslan får ligga kvar. Men jag känner mig så himla kluven för jag behöver jobba, samtidigt som jag missar både träningar och tävlingar, så just nu saknar jag mitt gamla jobb där jag inte behövde jobba helg, men nu ser livet ut så och jag får föröska göra det bästa av det, men gnälla lite och tycka synd om mig själv kan jag göra.  

 

Tävling

Jessie ska jag starta i lkl 2 inomhus i slutet av Januari, jag vill kolla läget lite och hoppas att våran träning har gett resultat, att hon är lite mer fokuserad, för tanken är att vi ska gå ut i lkl 3 under våren.

Jippie ska jag EVENTUELLT starta i freestylen i Mars om jag fixar ett program till henne.


Renovering

Hallen är ÄNTLIGEN färdig! Det tog sin lilla tid, men nu är den klar iaf! Så nästa projekt är ju köket, men som det ser ut nu så kommer det en Sälen resa emellan.


   

Bilder från mässan.



     

Kimmies nya tygbur.


 

Min nya fina kalender som jag fick av Gustav i julklapp.



       


En nyrenoverad hall.

Skapa flashcards