Alla inlägg under november 2016

Av Jasmine Alfredsson - 24 november 2016 18:23

Just nu har jag det ganska hektiskt omkring mig. Det är mkt med pluggandet (tycker jag hade en bra plan, men tydligen var den inte tillräckligt bra), jag gör min praktik nu som jag började med i början av September och som är klar i mitten av December, sen ska vi skriva en hemtenta om praktiken vilket är rätt okej men jag har en äcklig omtenta som ligger och skaver och självklart ska den skrivas dagen innan inlämningen av hemtentan men jag ska nog få ihop det här tillslut. Så det är en liten paus i hundträningen just nu, men efter den 9 December drar hårdträningen igång.

Men jag trivs väldigt väldigt bra på praktiken!! Så det är verkligen roligt att gå dit varje dag, men allt pluggande tar bort det roliga litegrann tyvärr. 


Men jag har så mkt planer inför nästa år iaf inom hundträningen ;) Jag och Kimmie ska göra helt nya saker, och det bästa är att jag har aldrig gjort det förut heller och det ska bli spännande att byta gren/inriktning! Tanken är att lydnaden ska stå lite åt sidan så jag kan fokusera på det nya vi ska göra, men vi får väl se hur det går med det, det kanske blir lite lydnad vid sidan av. Jag har för första gången gjort en riktigt bra träningsplanering som jag är riktigt nöjd med, den kommer nog ändras lite med tiden men just nu känns den väldigt bra! Så jag bara längtar tills jag kan få dra igång träningen ordentligt igen!! Min förhoppning är att det ska bli lite mer kontinuitet med sökträningen nästa år om vi ska ha en chans att kunna starta appellen nån gång. Med Jessie ligger träningen lite på is just nu för jag har haft en liten motivationssvacka där tyvärr, så vi leker mest nu och gör lite lättare saker för aktiveringen men jag hoppas att det vänder snart så vi kan börja med lite mer seriös träning så vi kan starta eliten.


Jag har även kommit igång bättre med min egen träning, morronsimning var verkligen min grej så det kommer jag köra stenhårt på! Sen hade jag velat börja gymma igen, men vi får se vad tiden räcker till annars får jag nöja mig med simning, springturer och lättare träning hemma men det är bättre än ingenting iaf. 

Jag ska göra en bråckoperation och få operera bort mitt ljumskbråck som jag haft sen jag föddes, men jag har börjat få problem med det nu det senaste året, men innan jag fick boka en operation var jag tvungen att göra en njurröntgen för att se så jag inte hade en ärftlig njurskudom som min mormor hade och TACK & LOV hade jag den INTE!! Så nu väntar jag bara på ett datum för min operation.


En liten film på den nya träningen med Kimmie: https://www.youtube.com/watch?v=bek2DlUykvg

Och en liten bild från den nya träningen.

Det ligger en del träning på blandad störning och halloween tema.


         


Ovido - Quiz & Flashcards