Alla inlägg den 1 juni 2013

Av Jasmine Alfredsson - 1 juni 2013 18:59

Var och tittade på lydnadstävlingen igår i Kil och kollade när Ewe tävlade, det gick jätte bra för henne tyvärr inget förstapris men jag hoppas hon kämpar vidare för hon har inte mkt kvar! Passade på att ta med Jessie och träna lite med henne och igår var det den riktig uppåt dag   hon var jätte duktig när vi satt still och tittade, sen gick hon jätte bra när jag körde igenom henne på lydnaden så igår fick jag lite mer sug att träna med henne. Efter tävlingen åkte jag o plockade upp Carry för vi skulle till Långsta hästsläpp o ha uppvisning, det var jag, Ewe, Shandi, Jippie och Carry som drog iväg på det. Jessie var hemma med Simon och de var ute o busade. Uppvisningen gick helt okej vi det blev lite sen planering då jag blev tillfrågad på Torsdagen om jag skulle vara med och jag har inte gjort nått seriöst med Carry på ca 1 år så det var en liten chansning men hon gick jätte bra och var pigg o glad! Jippie skötte sig faktiskt hon hade nästan lagom tempo nu när det var så varmt. Men va pinsamt det var när vi kom dit, Leif loket Olsson var värd där och skötte mikrofon pratandet, så Ewe skickade in mig o carry först så vi kunde börja och sen skulle hon ta över emd shandi och avsluta med jippie så jag fick prata i mikrofon framför ALLA helt oförberedd!! fy sjutton va hemskt!! men det gick bra som tur är, fick improvisera lite, men vi fick bra kritik efteråt iaf så det var ju bra.


Efter det skulle jag o Simon åka och hälsa på hans kompis som precis fått barn och då fick jag chansa om jag skulle lämna Carry hemma eller ta med henne o låta henne sitta i bilen, men det var ju så fruktansvärt varmt, så jag tänkte att jag chansar på att lämna henne det var bara nån timme vi skulle vara borta och mitt nummer sitter i trappuppgången så jag tänkte för hon väsen är det väl nån som ringer om de stör sig, men hon var TYST!!!!!! hon skällde inte ens när vi satte nyckeln i dörren!!!!!   OMG va glad jag blev när jag kom hem!!! det var super kul verkligen!! så Carry blir kvar här inatt också sen ska jag prova o ha henne här i veckan också, så man kan ju hoppas att det går bra!!! nu ska jag hålla tummarna för att det funkar i längden bara........


Sen imorse vaknade jag vid nio och kunde inte somna om så jag tog en promenad med hundarna och under promenaden tar jag av på en grusväg och får en gubbe framför mig med en hund som blev väldigt störd av att vi gick bakom så jag försökte hålla avståndet men han gick så fruktansvärt lusigt, men sen när han kommer fram till vägen som han kan välja att gå över eller svänga på och gå ner mot Vålberg men han gör inget av det, utan han stannar och hundjäveln lägger sig ner bakom det höga gräset och gubben bara står där och ska vänta tills jag gått förbi, och jag visste ju att hunden skulle kasta sig ut efter mina när jag gick förbi och självklart gjorde den det, men mina var jätte duktiga!! jag blev jätte stolt över Jessie som haft så svårt för sånt förut och nu funkade det jätte bra! :) Men såna människor som inte bara fortsätter gå är bland de värsta som finns, ta hunden o bara gå!!


Nu blir det hemgjord pizza och film mys med mina fyra älsklingar         

Ovido - Quiz & Flashcards