Alla inlägg den 5 juni 2013

Av Jasmine Alfredsson - 5 juni 2013 22:29

Idag gick det jätte bra när jag lämnade Carry ensam när jag gick iväg till praktiken!! så skönt att det funkar, nu hoppas jag det håller i sig så hon kan bo kvar här.


Jag o simon fick en spontan idé att åka iväg till Alfies o äta nu när vi fått tillbaks på skatten, men innan det var jag tvungen att träna med hundarna så jag skulle kunna lämna Carry. Och fy va jag tappade humöret lätt idag kände jag, fick byta hund så den inte skulle märka att jag blev irriterad, Jippie var först med att trycka på "ret knappen" det var mest trams och flams där, så då bytte jag till Carry och gjorde lite grann det gick super! sen tog jag Jessie o shit vilken fart hon hade idag o motivationen var på topp!! jätte härligt, sen krånglade ställandet hon gjorde tusen saker o lite till, vilket hon aldrig gjort förut, så då blev jag också lite irriterad och bytte hund så hon ABSOLUT inte skulle märka det, för jag vill inte att hon ska bli låg nu när det ahr gått så bra, så det blev en sväng till med Carry sen fick jag göra lite med Jippie så det inte avslutades negativt och samma sak med Jessie, så det blev bra till slut iaf. men får så galet dåligt samvete efteråt för att jag känner att jag blir irriterad trots att hundarna inte visar någon påverkan av det alls   men jag tycker själv inte att det är okej att känna så, tur att det inte händer så ofta att jag känner så... men jag känner att jag varit väldigt lättretlig på sistone och funderar på om det beror på att det var it jobbigt en lite period nu med diverse saker som krånglat och det är inte riktigt klart än, så jag hoppas ju att det ska blir bättre när allt är löst..

(Men maten var super god och det var jätte roligt o mysigt att få hitta på nått med älsklingen   )


Fick ett lessamt sms från min syster också, då hon var lessen på mamma för att hon bara fick ha en tjej kompis som fick sova över o inte två, vilket jag tyckte var lite onödigt av min syster att bli så arg o lessen över det men när man är tolv så är nog sånt viktigast i hela världen, men iaf jag ringde till mamma för att prata om att Ellinore avr lessen och att hon kanske skulle förklara för henne varför hon inte orkade ha två kompisar som skulle över och kanske föreslå för min syster att dom kanske kunde sova hos nån annan av tjejerna alla tre (då de brukar ganska ofta sova hos min syster) men NEJ det svaret fick jag inte av min mamma, hon svarade "nej jag orkar inte" vadå jävla jag orkar inte!!?? hur svårt kan det va att säga "jag har jobbat hela dagen och orkar inte ha massa barn här ikväll men ni kanske kan sova hos nån av de andra tjejerna, annars får ni ta det en annan gång när jag har mer ork... men icke det orkade hon inte med... OMG säger man så när man skaffat barn, har man skaffat barn ska man fan ta hand om dom, och jag sa väldigt tydligt till mamma att min syster känner att du inte bryr dig/ lyssnar eller inte förstår henne och om inte börjar prata med henne så blir min syster snart som jag inser att det finns viktigare personer i livet än mamman som man inte tyckte såg en, men det ville hon inte heller höra på, så det slutade med att jag sa till henne "skyll dig själv" och la på i örat på henne. Det finns mkt saker jag önskar min mamma gjort annorlunda med mig som jag nu inte bryr mig om, men att se min syster lessen och veta vad hon känner och tycker det blir jobbigt!    



Nu blir det mys o film i soffan med Simon hjärtat o mina tre loves som jag ska krama extra hårt idag!!!!    

Ovido - Quiz & Flashcards