Direktlänk till inlägg 29 maj 2015

Får det förekomma sån inkompetens på ett universitet?

Av Jasmine Alfredsson - 29 maj 2015 09:16

Jag blir mörkrädd för hur lärarprogrammet sköts på universitetet!


Jag läste till lärare Ht-2012 - Vt-2013, men kände att jag inte klarade av det och efter att ha hamnat på en fruktansvärd praktikplats med en handledare som inte var bra alls, bestämde jag för att inte läsa vidare och struntade i att göra klart resten av uppgifterna för Vt-2013 pga andra saker i mitt liv som jag avr tvungen att tag i. Sedan jobbade jag ett år tog mig en tankeställare vad jag ville göra med mitt liv, slutade jobba och började på universitet igen på vård och stödsamordnar programmet, med en bättre inställning, bättre förutsättningar och mer medveten om vad som väntade mig, då jag inte är någon plugg människa, jag klarar absolut inte av att plugga men det är bara att göra sitt bästa! Men då fick jag inte Csn ( http://teambjornligan.bloggplatsen.se/2014/10/05/10882439-nar-man-natt-botten-finns-det-alltid-en-niva-till/ ) pga de uppgifter jag struntat i att göra på lärarprogrammet, jag skulle nu komma ikapp 11,5 hp på bara några veckor och det svåra var inte att göra uppgifterna utan få lärarna att GÅ MED PÅ DET! men med mkt mkt mkt tjat fick jag min vilja igenom och det löste sig.

Men sen har jag velat plugga ikapp resten oxå nu under förra terminen och den här terminen MEN det är ingen alltså INGEN som vet vad det är som fattas för mig, INTE ENS programansvarig, deras system är så rörigt att inte ens dom vet hur dom ska göra för att hitta rätt saker, när dom sagt att dom hittat uppgifter jag ska göra, o jag har gjort dom så har uppgifterna rapporterats in fel och JAG har SJÄLV varit tvungen att tjata på dom för att dom sak rätta till det.

Nu har jag kommit ikapp med allt utom 2 uppgifter en obligatorisk uppgift som är inskickad och väntar på att bli rättad, och en tenta som jag blev godkänd på i april men som blev inrapporterad häromdan och självklart var det FEL!!!!!! Läraren har lagt in tentan fel! när jag läste den kursen låg tenta på delkurs 2 nu ligger den på delkurs 3 och det har läraren missat, TROTS att jag har sagt det i flera mail flera ggr för att det inte ska bli fel, se hävdar läraren att hon inte gjort fel, så jag har återigen fått satt mig o kolla igenom ALLA mappar för Vt-2013 OCH Vt-2015 för att hitta skillnaderna och ta fram all fakta maila det till läraren, som fortfarnade inte fattar att hon gjort fel, och jag fick då vända mig till personen som lägger in poängen på min sida OCH TACK O LOV! så såg hon oxå att det var fel av läraren!!!! så hon ska hjälpa mig att fixa detta och har oxå kontaktat läraren så detta ska lösa sig (tillslut) men jag blir så galet mörkrädd! Ska det gå till såhär på ett universitet? Dessa okunniga människor utbildar framtida personer som ska utbilda våra barn , det är så man skäms.... Så grattis alla lärarstudenter, vilken toppen utbildning ni har fått!


Men träningen går bra med tjejerna iaf!

Jag har gjort en träningsplanering för Jessie inför lkl 3 och vi har lång väg att gå, men Jessie börjar bli jätteduktig, pigg, glad och ENERGISK! så det är himla kul att se.

Kimmie flyger fram i söket och med viltspårandet, hon tycker det är underbart roligt, och det är härligt att se henne jobba så som hon gör!

Sen har vi en privattimme boka hos Pia Albinsson om nån vecka oxå!!!! :)

Jippie går det sådär med, hon är ltie sådär i benet igen... så jag ska ha koll så hon inte blir sämre för då får det bli en tur till vet. och hoppas att det inte är nått allvarligt.


Träning med Jippie och Jessie.


https://www.youtube.com/watch?v=S1rhaXh9Agc&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=arGqNEN7UV4&feature=youtu.be

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Alfredsson - 4 januari 2017 15:09

Jag har lite blandade känslor inför det nya året. Just nu efterlyser jag min motivation och min vilja för dom har tydligen rymt och jag skulle verkligen behöva lite motivation och vilja just nu för att fixa detta. Allt pluggande känns just nu bara öv...

Av Jasmine Alfredsson - 24 november 2016 18:23

Just nu har jag det ganska hektiskt omkring mig. Det är mkt med pluggandet (tycker jag hade en bra plan, men tydligen var den inte tillräckligt bra), jag gör min praktik nu som jag började med i början av September och som är klar i mitten av Decembe...

Av Jasmine Alfredsson - 16 juli 2016 22:15


Jag har varit till veterinären med Kimmie då hon fått feber till och från, och jag har blivit nekad att komma in till veterinären då dom anett att det går över av sig själv, och visst det har det gjort, men att få feber med 1 -5 månaders mellanrum ty...

Av Jasmine Alfredsson - 15 juni 2016 22:53


Då var äntligen tävlingsdebuten med Kimmie gjord!!!    Älskade lilla räserbajsen, jag är så glad i den lilla hunden     Poängmässigt såg det bra ut, tyvärr så nollade vi ställande under gång, och gjorde två snygga läggande under gång. Poängen ser...

Av Jasmine Alfredsson - 1 mars 2016 10:37

Idag kände jag att det var dags att blogga om Jippie.   Det har gått lite mer än månad sen jag fick ta bort henne, och det har gått bra för mig (bättre än jag tänkt iaf) har ju Jessie och Kimmie kvar, tror det hade varit värre om man blivit hundl...

Ovido - Quiz & Flashcards