Alla inlägg under maj 2015

Av Jasmine Alfredsson - 29 maj 2015 09:16

Jag blir mörkrädd för hur lärarprogrammet sköts på universitetet!


Jag läste till lärare Ht-2012 - Vt-2013, men kände att jag inte klarade av det och efter att ha hamnat på en fruktansvärd praktikplats med en handledare som inte var bra alls, bestämde jag för att inte läsa vidare och struntade i att göra klart resten av uppgifterna för Vt-2013 pga andra saker i mitt liv som jag avr tvungen att tag i. Sedan jobbade jag ett år tog mig en tankeställare vad jag ville göra med mitt liv, slutade jobba och började på universitet igen på vård och stödsamordnar programmet, med en bättre inställning, bättre förutsättningar och mer medveten om vad som väntade mig, då jag inte är någon plugg människa, jag klarar absolut inte av att plugga men det är bara att göra sitt bästa! Men då fick jag inte Csn ( http://teambjornligan.bloggplatsen.se/2014/10/05/10882439-nar-man-natt-botten-finns-det-alltid-en-niva-till/ ) pga de uppgifter jag struntat i att göra på lärarprogrammet, jag skulle nu komma ikapp 11,5 hp på bara några veckor och det svåra var inte att göra uppgifterna utan få lärarna att GÅ MED PÅ DET! men med mkt mkt mkt tjat fick jag min vilja igenom och det löste sig.

Men sen har jag velat plugga ikapp resten oxå nu under förra terminen och den här terminen MEN det är ingen alltså INGEN som vet vad det är som fattas för mig, INTE ENS programansvarig, deras system är så rörigt att inte ens dom vet hur dom ska göra för att hitta rätt saker, när dom sagt att dom hittat uppgifter jag ska göra, o jag har gjort dom så har uppgifterna rapporterats in fel och JAG har SJÄLV varit tvungen att tjata på dom för att dom sak rätta till det.

Nu har jag kommit ikapp med allt utom 2 uppgifter en obligatorisk uppgift som är inskickad och väntar på att bli rättad, och en tenta som jag blev godkänd på i april men som blev inrapporterad häromdan och självklart var det FEL!!!!!! Läraren har lagt in tentan fel! när jag läste den kursen låg tenta på delkurs 2 nu ligger den på delkurs 3 och det har läraren missat, TROTS att jag har sagt det i flera mail flera ggr för att det inte ska bli fel, se hävdar läraren att hon inte gjort fel, så jag har återigen fått satt mig o kolla igenom ALLA mappar för Vt-2013 OCH Vt-2015 för att hitta skillnaderna och ta fram all fakta maila det till läraren, som fortfarnade inte fattar att hon gjort fel, och jag fick då vända mig till personen som lägger in poängen på min sida OCH TACK O LOV! så såg hon oxå att det var fel av läraren!!!! så hon ska hjälpa mig att fixa detta och har oxå kontaktat läraren så detta ska lösa sig (tillslut) men jag blir så galet mörkrädd! Ska det gå till såhär på ett universitet? Dessa okunniga människor utbildar framtida personer som ska utbilda våra barn , det är så man skäms.... Så grattis alla lärarstudenter, vilken toppen utbildning ni har fått!


Men träningen går bra med tjejerna iaf!

Jag har gjort en träningsplanering för Jessie inför lkl 3 och vi har lång väg att gå, men Jessie börjar bli jätteduktig, pigg, glad och ENERGISK! så det är himla kul att se.

Kimmie flyger fram i söket och med viltspårandet, hon tycker det är underbart roligt, och det är härligt att se henne jobba så som hon gör!

Sen har vi en privattimme boka hos Pia Albinsson om nån vecka oxå!!!! :)

Jippie går det sådär med, hon är ltie sådär i benet igen... så jag ska ha koll så hon inte blir sämre för då får det bli en tur till vet. och hoppas att det inte är nått allvarligt.


Träning med Jippie och Jessie.


https://www.youtube.com/watch?v=S1rhaXh9Agc&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=arGqNEN7UV4&feature=youtu.be

Av Jasmine Alfredsson - 15 maj 2015 11:49

Igår blev lilla Kimmie (som inte är så liten längre) 1 år, shit va fort det går! Jag är så glad i denna lilla hunden   

Vi hade en lång och svår start som ändrade alla planer jag med henne, fick skjuta upp allt jag tänkt göra med henne och vi har inte kommit ikapp det vi missat än, men vi är på god väg, men det tar tid och det har varit svårt för mig att berabeta det, vi skulle inte vara där vi är nu när hon var 1 år, men jag har lärt mig under den här tiden och blivit bättre på att ändra mina deppiga tankar till att en dag kommer vi ikapp och då får kimmie sin revansch   men framförallt är jag fruktansvärt glad att jag ens fick ha henne kvar! Att vi hade turen på våran sida! 


Vi går en grundkurs nu jag och Kimmie, det går bra, kimmie är jätte duktig, det är störning och att träna i grupp med andra hundar som är hennes svaga punkt, då hon är väldigt nyfiken och vill titta på allt! Så det är givande kurs i den aspekten.


Men nu har jag världens dilemma med den lilla fröken, vilket fästingmedel ska jag ha till henne? Hon får så brutalt mkt fästingar!!! Jippie o Jessie är inte ens i närheten av samma mängd, jessie har halsband på sig så hon får inga, jippie har en spray som funkar på henne då inte tål fästinghalsbanden ALLS. Men vad ska jag ha till kimmie? halsband eller tablett? Vill ju att hon ska få mindre fästingar och har hört lite olika om tabletten, sen är jag SUPER nojjig och har gått o inbillat mig i flera dar att hon fått en fästingsjukdom, som det inte ens finns ett uns av symtom för, men jag tycker den där hunden haft sin beskärda del av skador och blir därför super nojjig att hon ska få nån sjukdom... Usch beslutsångest!

Skapa flashcards