Direktlänk till inlägg 16 september 2013

Debuterat

Av Jasmine Alfredsson - 16 september 2013 20:01

Så då var debuten med Jessie gjord, vi fick 120 poäng och ja jag vet inte vad jag ska säga egentilgen, men jag ska plocka fram det positiv från tävlingen iaf. 

Hon låg platsen!! Utan problem, tandvisningen gick som ett smäck den med, hon satt i fotposition hela tiden.

Hon hade ett otroligt fokus in på planen, min största fasa med Jessie för att gå ut och tävla är att hon ska tappa allt som heter tempo, fokus och motivation samt att hon ska vara fruktansvärt känslig för störning MEN hon hade bra tempo, fokuset och motivationen finns det ABSOLUT inget att anmärka på, där har vi gjort ett rejält stort framsteg, det fanns ingenting som kunde störe henne på planen, så det måste jag vara nöjd med för det är där hon har brustit hela tiden och nu äntligen satt det!!!   


Sen blev det en hel del missar på de andra momenten, vad hon gjorde på foten kan man ju fundera över, hon bytte sida helt plötsligt, och hoppade upp o nafsade mig armen.

Hon nollade läggandet pga av tjuvstart, att hon la sig innan mitt kommando.

Inkallningen hade hon dåligt tempo och satte sig inte i f.position vid avslut.

Nollade ställandet för hon la sig.

Spottade ut apporten efter tre sek

Hoppade på mig vid avslut på hopp över hinder.


Så det finns VÄLDIGT mkt att jobba på kände jag helt plötsligt, jag som tycker att träningen har gått så sjuukt bra på slutet, men men shit happens, hon har iaf växt i andra saker förutom momentläran, hennes vardagslydnad har ju lossnat tillslut, vilket är det som är viktigast i slutändan.



Har fått lite nya ideer med Jippie för att se om det kan göra att lossnar och inte ger 120% HELA TIDEN, vi ska bara träna ett moment om dagen och göra det flera ggr. Testade det idag med vittringen och min "korg ide" med vittringen, jag har proat och lägga vittrings pinnarna i små korgar istället för på backen, så jag köpte 7 st och testade, och det gick KANONERS!! Hon sansade sig tillslut och tog det lugnare när hon jobbade, nu letade hon verkligen efter pinnen så den varianten kanske funkar på henne.


Ska ta en paus från 1:an träningen med Jessie, hon krånglade med läggande/ställande/ apportering förut, så nu struntar vi i det, jag ska prova det till helgen eller i början på veckan och sen får vi gå ut och chansa i Åmål den 29/9, men jag började lära in vittring på Jessie idag, och det gick KANON bra!!! HOn går ut och jobbar, plockar pinnen och kommer mot mig, problemet blir att hon inte vill sätta sig i f.pos med pinnen i munnen, men på fjärde försöket då jäklar fick jag till det, så vi ska fortsätta jobba med vittringen och mkt lek o bara ha kul istället för det vi ska tävla i   Living on the edge.. Haha.. Och suget att börja med spåret fortsätter hålla i sig, så på Fredag ska jag ut och prova med Jessie och se vad jag tycker.


Lite bilder från tävlingen


 

Foto: Elin Lorenz

 

Foto: Elin Lorenz

 

Foto: Elin Lorenz





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Alfredsson - 4 januari 2017 15:09

Jag har lite blandade känslor inför det nya året. Just nu efterlyser jag min motivation och min vilja för dom har tydligen rymt och jag skulle verkligen behöva lite motivation och vilja just nu för att fixa detta. Allt pluggande känns just nu bara öv...

Av Jasmine Alfredsson - 24 november 2016 18:23

Just nu har jag det ganska hektiskt omkring mig. Det är mkt med pluggandet (tycker jag hade en bra plan, men tydligen var den inte tillräckligt bra), jag gör min praktik nu som jag började med i början av September och som är klar i mitten av Decembe...

Av Jasmine Alfredsson - 16 juli 2016 22:15


Jag har varit till veterinären med Kimmie då hon fått feber till och från, och jag har blivit nekad att komma in till veterinären då dom anett att det går över av sig själv, och visst det har det gjort, men att få feber med 1 -5 månaders mellanrum ty...

Av Jasmine Alfredsson - 15 juni 2016 22:53


Då var äntligen tävlingsdebuten med Kimmie gjord!!!    Älskade lilla räserbajsen, jag är så glad i den lilla hunden     Poängmässigt såg det bra ut, tyvärr så nollade vi ställande under gång, och gjorde två snygga läggande under gång. Poängen ser...

Av Jasmine Alfredsson - 1 mars 2016 10:37

Idag kände jag att det var dags att blogga om Jippie.   Det har gått lite mer än månad sen jag fick ta bort henne, och det har gått bra för mig (bättre än jag tänkt iaf) har ju Jessie och Kimmie kvar, tror det hade varit värre om man blivit hundl...

Ovido - Quiz & Flashcards