Direktlänk till inlägg 20 augusti 2013

TÄVLING!!

Av Jasmine Alfredsson - 20 augusti 2013 19:09

Så idag är det typ 2 veckor sen jag tog bort Carry, så jag drar den korta versionen om hur och varför jag tog bort henne, och för den som inte vet så blev hon sjuk, hon gick ner i vikt mkt! och spydde varje dag, hon fick tabletter för det och blev bättre för ett tag, men sen blev hon bättre igen och man hittade inget fel på henne, så tillslut tog jag det hårda beslutet att ta bort henne, det kändes mest rättvist mot henne. Jag fick en manlig veterinär på färjestad, som var jätte mysig, han förstod verkligen varför jag gjorde det här (eftersom jag fick ganska dålig respons av ett annat djursjukhus) Han va jätte bra verkligen, när han började prata om hur det går till med en avlivning så sa jag att det är ca 2 år sen jag tog bort min förra hund, så du behöver inte dra allt igen, och det gjorde han inte! det enda han fråga var om det kändes okej att ge henne överdosen när det blev dags för det, så toppen vetrinär verkligen, det kändes jätte bra!! Men jag kommer alltid älska henne   


Vad har då hänt sen förra bloggandet? Inte så mkt, jag har kommit hem från "semestern" jag åkt hem från anne-marie och kommit hem tillbaks till Vålberg, det har skitit sig med skolan fick jag reda på idag..........................  men jag får va kvar på mitt sommarjobb, så nu är inte det längre ett sommarjobb utan det är mitt jobb! och det känns faktiskt jätte bra! jag trvis med mina hela 2 arb. kamrater och förhoppningsvis blir det en till under hösten, tanken är att vi ska kunna bli två team, så vi får hoppas och se vad som händer, men det känns bra iaf. Sen ska jag göra nått så underbart roligt!! Jag ska tävla 30/8 med Jippie i eliten, skulle egentligen gjort debuten med Jessie, men då löper hon så det blir inge OCH tävlingen efter det blir 29/9 i Åmål med BÅDA, OCH sen efter det ska Jessie starta i Forshaga 19/10 och Jippie gör också det OM hon inte ska starta rapporten 10/11 i Mariestad! Fatta det liksom 4 tävlingar inbokade   Känns såå AWESOME!!!!



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Alfredsson - 4 januari 2017 15:09

Jag har lite blandade känslor inför det nya året. Just nu efterlyser jag min motivation och min vilja för dom har tydligen rymt och jag skulle verkligen behöva lite motivation och vilja just nu för att fixa detta. Allt pluggande känns just nu bara öv...

Av Jasmine Alfredsson - 24 november 2016 18:23

Just nu har jag det ganska hektiskt omkring mig. Det är mkt med pluggandet (tycker jag hade en bra plan, men tydligen var den inte tillräckligt bra), jag gör min praktik nu som jag började med i början av September och som är klar i mitten av Decembe...

Av Jasmine Alfredsson - 16 juli 2016 22:15


Jag har varit till veterinären med Kimmie då hon fått feber till och från, och jag har blivit nekad att komma in till veterinären då dom anett att det går över av sig själv, och visst det har det gjort, men att få feber med 1 -5 månaders mellanrum ty...

Av Jasmine Alfredsson - 15 juni 2016 22:53


Då var äntligen tävlingsdebuten med Kimmie gjord!!!    Älskade lilla räserbajsen, jag är så glad i den lilla hunden     Poängmässigt såg det bra ut, tyvärr så nollade vi ställande under gång, och gjorde två snygga läggande under gång. Poängen ser...

Av Jasmine Alfredsson - 1 mars 2016 10:37

Idag kände jag att det var dags att blogga om Jippie.   Det har gått lite mer än månad sen jag fick ta bort henne, och det har gått bra för mig (bättre än jag tänkt iaf) har ju Jessie och Kimmie kvar, tror det hade varit värre om man blivit hundl...

Ovido - Quiz & Flashcards