Direktlänk till inlägg 11 juli 2013

Semester och hundträning

Av Jasmine Alfredsson - 11 juli 2013 08:38

idag bär det av mot Edsvalla där man ska bo i en hel månad!! Känns lite som semster att få åka dit trots att man ska jobba lite! Känns skönt att få lite andrum från sina grannar också. nu när det har varit lite kaoitskt ett litet tag. Simon ska också följa med och bo i Edvalla så han måste klara inträdes provet först ;) och det är att följa med och plocka jordgubbar o köpa färska potatis från höglunda   Det är ju tradition o äta det hos Anne-marie när man bor där.

Det enda jag har planerat att göra när jag är där är att sola och pussa på hennes tanter (Inez och Sunny) det ska bli lungt iaf, för jag har blivit gammal och bekväm.. Haha. Förhoppningsvis blir det en sväng till Liseberg över dan.


Sen måste jag skriva lite om hundträning eller det blir som en träningsdagbok för mig så jag har lite koll hur vi ligger till just nu.

Det börjar dra ihop sig för Ransäter och det känns lite sisådär med träningen, Jippie har fortfarande lite svårt med två moment, och det är rutan, där hon har lite svårt att stanna i rutan så hon springer i 110km/tim men vi jobbar på mittenpunkts placering, men hon stannar bra i rutan om man står på lite kortare avstånd, så jag får jobba mig därifrån och upp till 25 m, det funkra bra från 15 m, så det är ju bara 10 kvar :) sen har jag kommit på att hon stannar mkt bättre i rutan om jag säger stå med ljusare röst, då blir det mer tvärstopp på henne, så det måste jg tänka på! Sen är det appoerterings dirrigeringen, där vill hon jätte gärna ta mitten apporten, trots att hon aldrig får ta den.. menmen det känns inte alltid som hon tänker när hon tränar utan att benen springer fortare än hjärnan tänker, men jag jobabr med att hon ska större svängar mot apporterna för när mitten apporten ligger där vill hon väldigt gärna vända sig ett helt varv runt och ta den, så det är mkt traggel som ska hinnas med inför Ransäter, men nu kan jag iaf inte säga att jag har varit lat och inte tränat ordenligt för nu ahr jag vekligen skött träningen :)


Sen har jag Jessie som jag har anmält till sin debut i lkl 1 slutet av augusti!! känns lite stor nu när man väntat så länge med att debutera, men det är lite svårt med jessie ibland, hon har fortfarnade bra tempo och mkt motivation, men det som är svårt med henne är att hon är inte "självgående" som Jippie, är man inte jätte pigg på att träna eller man känner sig lite seg så märks det på henne, att han gärna drar iväg mer själv med leksaken, vill hellre leka själv än med mig och lyssnar inte jätte bra när hon väl fått leksaken, man ignet gratis av henne ;) medans med Jippie blir man pigg och motiverad för hon är alltid så exalterad över att få träna, så hon taggar liksom igång en, medans jag med Jessie måste vara den som är som Jippie, jag måste tagga igång henne och få henne exalterad. Men moment mässigt ligger hon ganska bra till, det är att hålla ihop på foten som jag har lite kvar på, och svängarna för hon vill gå lite för långt fram så då tränger hon lite i vänster svängen, men vi tränar med kortkoppel och jag märker framstegen på henne, läggande under gång funkar galant , inkallnignen är det tempot, men dör har jag hittat ett sätt som passar henne så där jobbar vi vidare, ställadne kan hon vrida sig lite när jag ställer mig bervid henne när jag har gått tillbaks, men också där har jag hittat en bra metod som funakr på henne, apporten träanr jag på samma sät som jag tränar jippie att lära säg ordet håll som Anette visade oss på kronvallarens valpträff, hopp över hinder är det ingången o rätta till, så vi får se hur det går, det är ju lite små saker att jobba med, men på det sättet vi tränar så funkar det ju, hon gör ju framsteg, det ska bara fastna i huvvet på henne, och med tanke på hur våran träning har sett ut, är jag nöjd om hon är med på plan hela tävlingen   


Men nu blir det till packa för att senare bege sig till Edsvalla.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Alfredsson - 4 januari 2017 15:09

Jag har lite blandade känslor inför det nya året. Just nu efterlyser jag min motivation och min vilja för dom har tydligen rymt och jag skulle verkligen behöva lite motivation och vilja just nu för att fixa detta. Allt pluggande känns just nu bara öv...

Av Jasmine Alfredsson - 24 november 2016 18:23

Just nu har jag det ganska hektiskt omkring mig. Det är mkt med pluggandet (tycker jag hade en bra plan, men tydligen var den inte tillräckligt bra), jag gör min praktik nu som jag började med i början av September och som är klar i mitten av Decembe...

Av Jasmine Alfredsson - 16 juli 2016 22:15


Jag har varit till veterinären med Kimmie då hon fått feber till och från, och jag har blivit nekad att komma in till veterinären då dom anett att det går över av sig själv, och visst det har det gjort, men att få feber med 1 -5 månaders mellanrum ty...

Av Jasmine Alfredsson - 15 juni 2016 22:53


Då var äntligen tävlingsdebuten med Kimmie gjord!!!    Älskade lilla räserbajsen, jag är så glad i den lilla hunden     Poängmässigt såg det bra ut, tyvärr så nollade vi ställande under gång, och gjorde två snygga läggande under gång. Poängen ser...

Av Jasmine Alfredsson - 1 mars 2016 10:37

Idag kände jag att det var dags att blogga om Jippie.   Det har gått lite mer än månad sen jag fick ta bort henne, och det har gått bra för mig (bättre än jag tänkt iaf) har ju Jessie och Kimmie kvar, tror det hade varit värre om man blivit hundl...

Ovido - Quiz & Flashcards