Direktlänk till inlägg 5 oktober 2014

När man nått botten finns det alltid en nivå till...

Av Jasmine Alfredsson - 5 oktober 2014 12:36

Jag har längtat efter att kunna skriva det här blogginlägget!!! De senaste veckorna har varit HEMSKA!!

Jag sökte in till programmet vård och stödsamordnare och KOM IN!! :)

men sen började det o krångla, jag fick inte CSN för det fattades poäng för mig sen jag läste på universitet sist (jag får skylla mig själv som hoppade av) så nu blev jag tvungen att kontakta lärarna för att föröska så snart som möjligt göra klart några uppgifter så jag skulle kunna få in poängen och få CSN. Men det var inte det lättaste, de var inte särskilt samarbetsvilliga men tillslut efter många om och men fick jag göra två uppgifter som skulle räcka för att få CSN, så nu var det bara att börja plugga, men samtidigt som jag skulle göra två stora rapporter på 11 poäng så var jag tvungen att jobba kvar på mitt jobb IFALL att jag inte skulle få CSN, sen var jag ju tvungen att hänga med på det nya programmet jag sökt in till och plugga på det vi gjorde där, sen har jag ju tre små hundar också som tar sin tid, så det var ett pusslande och de som fick stå lite åt sidan var ju Jippie, Jessie och som mitt hjärta grät över det fyy så hemskt!! Men när man sitter i det här kaoset och räkningarna trillar in om man lever på noll och ingenting och vet att jag MÅSTE klara det här och nu kan det inte bli värre så blir det bara värre! Kimmie är med om en olycka där hon får underkäken avbröten av en annan hund (inte nån av mina vill jag tillägga) så det blir operation för hennes del och så blev hon sydd på två ställen i ansiktet, så hon ska äta blöt mixad mat i 4 veckor till att börja med, hon ska ha tratt på sig, få ögonsalva plus antibiotika och smärtstillande i 10 dar. Så nu kunde det ju inte bli värre, men jo det blev det, jag blev sjuk igen! så inom omloppet av fem veckor hade jag streptokocker 2 ggr, jag hade feber i en hel månad under tiden som allt annat bara krånglade, så inte nog med att det var krångel med skolan, plus jobb, en skadad kimmie två osidosatta hundar, så ska man vara sjuk på det oxå o ha noll ork o energi! Sen blev det faktiskt inte värre OCH i Fredags fick jag CSN!!!!! Alla uppgifter hade blivit godkända, jag kan satsa fullt ut på min nya utbildning, kimmie är snart helt återställd, bara ett vet. besök kvar! Jippie o Jessie är igång satta igen och det satsas fullt på dom nu!!! Jag är äntligen frisk o ska börja gymma igen till veckan, så ÄNTLIGEN! blev livet genast 100ggr lättare.


Sen vill jag tacka er som hjälpte mig med de sista uppgifterna, Alexandra och Rebecca.

Och till min underbara basgrupps som haft tålamod med mig!


MEN jag är ju bara så AWESOME som klarade det!!!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Alfredsson - 4 januari 2017 15:09

Jag har lite blandade känslor inför det nya året. Just nu efterlyser jag min motivation och min vilja för dom har tydligen rymt och jag skulle verkligen behöva lite motivation och vilja just nu för att fixa detta. Allt pluggande känns just nu bara öv...

Av Jasmine Alfredsson - 24 november 2016 18:23

Just nu har jag det ganska hektiskt omkring mig. Det är mkt med pluggandet (tycker jag hade en bra plan, men tydligen var den inte tillräckligt bra), jag gör min praktik nu som jag började med i början av September och som är klar i mitten av Decembe...

Av Jasmine Alfredsson - 16 juli 2016 22:15


Jag har varit till veterinären med Kimmie då hon fått feber till och från, och jag har blivit nekad att komma in till veterinären då dom anett att det går över av sig själv, och visst det har det gjort, men att få feber med 1 -5 månaders mellanrum ty...

Av Jasmine Alfredsson - 15 juni 2016 22:53


Då var äntligen tävlingsdebuten med Kimmie gjord!!!    Älskade lilla räserbajsen, jag är så glad i den lilla hunden     Poängmässigt såg det bra ut, tyvärr så nollade vi ställande under gång, och gjorde två snygga läggande under gång. Poängen ser...

Av Jasmine Alfredsson - 1 mars 2016 10:37

Idag kände jag att det var dags att blogga om Jippie.   Det har gått lite mer än månad sen jag fick ta bort henne, och det har gått bra för mig (bättre än jag tänkt iaf) har ju Jessie och Kimmie kvar, tror det hade varit värre om man blivit hundl...

Ovido - Quiz & Flashcards