Direktlänk till inlägg 17 oktober 2013

Vad händer med världen egentligen?

Av Jasmine Alfredsson - 17 oktober 2013 21:02

Helt ärligt så kan man undra vart världen är på väg, när jag jobbar har jag headset och lyssnar på radio (det vill säga när jag är ensam på jobbet) och har hört en reklem som får mig att tappa hakan! Nu kan man prenumerera på toapapper, tvål, tandkräm m.m alltså helt ärligt och man kan köpa färdigbeställda matkassar via drive in, är det vad världen har blivit, vi behöver inte ens gå ut för att köpa toapapper, vi behöver inte kliva ur bilen för att köpa mat! Visst det sparar jätte mkt tid och allt det där MEN ÄNDÅ! Man behöver ALDRIG mer kliva utanför dörren om man inte vill, man kan ju beställa färdiga matkassar hem till dörren och nu tydligen hygien artiklar, så varför gå ut? kläder/möbler/inredning kan man ju också få hemkört så varför gå ut igen.... Du kan leva ett helt liv utan att ens behöva gå utanför din egen dörr, det känns hemskt tycker jag, vart är vi om 10 år? Det kan man fråga sig.


Den gamla hederliga svärburken känner säkert alla igen eller kan säkert räkna ut avd den handlar, om du själv eller dina barn svär så får man lägga en bestämd summa pengar i "svärburken" allt från 1kr och uppåt och när man fyllt den burken så gör man något roligt med familjen (en variant av det, sen finns det ju olika såklart) men nu finns det någor som heter "mobil burken" och det är att om man använder sin mobil i ett opassande sammanhang, som tex under familjemiddagen eller när man ska leka med sina barn så får man också betala en straff avgift till mobil burken. Och det här tycker jag också är helt sjukt! Det har cirkulerat ett inlägg på facebook om en mamma som är på nån form av träning med sitt barn och flera av de andra föräldrarna sitter med mobilen istället för att titta på sina barn, där ganska många av barnen faktiskt kräver sina föräldrars uppmärksamhet och vill att de ska titta på dem, men dom har bara ögonen i sin mobil, ska det va så? barnen är bara små en kort sväng, är facebook eller liknande så viktigt att det är värt att missa stora delar av dina barns uppväxt? Nej det tror jag inte.. Och finns det nått värre än (då för mig som inte har barn) när man är på fest eller krogen och personerna du umgås emd twittrar/facebookar/instagrammar m.m NEJ det är så jävla osocialt, lev i stunden istället för att skriva om den på fb! var där in real action istället för att låta alla dina vänenr på fb veta om att du är där, berätta hellre när du kommer hem om vilken awesome kväll du hade, för du var där HELA DU!


Misstänkt mordbrand i Edsvalla

 


En villa i Edsvalla brann inatt ner till grunden. Polis och räddningstjänst larmades vid 02:30-tiden men väl framme kunde de bara konstatera att villan var helt övertänd.  Ingen person ska ha funnits i huset. Eftersläckningsarbetet kommer att pågå hela dagen och polisen har misstankar om att branden kan ha varit anlagd och rubricerar det därför som misstänkt mordbrand.

 


Ja vad ska man säga om det här, det var min mormors hus dom brände ner, där jag växt upp (eller iaf bott där tills jag var 8år) jag och min mamma bodde där tills jag var 8år och hon fick en egen lägenhet och det är bara borta nu. Min mormor bodde inte i huset när det här hände, hon låg på sjukhus under vintern/tidig vår för att hon brutit foten, så när hon kom hem från sjukhuset fick hon bo i en lägenhet i Edsvalla då hennes hus är väldigt gammalmodigt och har ganska höga trösklar som hon inte kan ta sig över med rullatorn, så hon fick då flytta, men hon ville inte göra sig av med huset så det har stått där med alla hennes saker i förutom dom hon hade hos sig i sin ette, så allt hon ägde fick ju inte plats där, och vi gjorde så för att hon hopapdes kunan flytta tillbaka dit eller renoverar upp det. Men nu är det helt borta och det som för hennes del svider mest är alla minnen och alla värdesaker, hon hade en son som gick bort när han var mellan 6-8 år i leukemi och bilderna på honom får hon aldrig tillbaka, hennes man (min morfar) bilder och minnen av honom borta och vilken tomhets känsla det måste vara för henne, visst det var tur eller slumpen att hon inte bodde där, och man ska vara glad att hon faktiskt lever men den tanken tror jag inte cirkulerar i hennes huvud när hon insåg att hon förlorat allt....


Oj vilket dystert inlägg det var idag, emn såna ska man ha ibland också, men det flyter på med små brudarna, träningen går bra och på lördag ska jag iväg och köra sök med Jippie, det ska faktiskt bli väldigt roligt!!   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jasmine Alfredsson - 4 januari 2017 15:09

Jag har lite blandade känslor inför det nya året. Just nu efterlyser jag min motivation och min vilja för dom har tydligen rymt och jag skulle verkligen behöva lite motivation och vilja just nu för att fixa detta. Allt pluggande känns just nu bara öv...

Av Jasmine Alfredsson - 24 november 2016 18:23

Just nu har jag det ganska hektiskt omkring mig. Det är mkt med pluggandet (tycker jag hade en bra plan, men tydligen var den inte tillräckligt bra), jag gör min praktik nu som jag började med i början av September och som är klar i mitten av Decembe...

Av Jasmine Alfredsson - 16 juli 2016 22:15


Jag har varit till veterinären med Kimmie då hon fått feber till och från, och jag har blivit nekad att komma in till veterinären då dom anett att det går över av sig själv, och visst det har det gjort, men att få feber med 1 -5 månaders mellanrum ty...

Av Jasmine Alfredsson - 15 juni 2016 22:53


Då var äntligen tävlingsdebuten med Kimmie gjord!!!    Älskade lilla räserbajsen, jag är så glad i den lilla hunden     Poängmässigt såg det bra ut, tyvärr så nollade vi ställande under gång, och gjorde två snygga läggande under gång. Poängen ser...

Av Jasmine Alfredsson - 1 mars 2016 10:37

Idag kände jag att det var dags att blogga om Jippie.   Det har gått lite mer än månad sen jag fick ta bort henne, och det har gått bra för mig (bättre än jag tänkt iaf) har ju Jessie och Kimmie kvar, tror det hade varit värre om man blivit hundl...

Ovido - Quiz & Flashcards